“Rabinul Shimon bar Yochai iese din peșteră, dând naştere erei noastre” (Times of Israel)

Michael Laitman pe Times of Israel: “Rabinul Shimon bar Yochai iese din peșteră, dând naştere erei noastre

Trăim astăzi în astfel de vremuri în care cu cât ne dezvoltăm mai mult fără a cultiva relații de unitate între noi, cu atât mai mult un miros respingător de diviziune și ură ne întunecă viața. Astăzi mai mult decât oricând, trebuie să cultivăm iubirea autentică mai presus de dorințele noastre dezbinătoare, genul de iubire pe care Tora îl descrie și pe care a expus-o rabinul Shimon bar Yochai în peșteră împreună cu cei nouă prieteni ai săi.

Timp de 13 ani rabinul Shimon și fiul său rabinul Elazar, au locuit într-o peșteră din Peki’in. Mai târziu, li s-au alăturat încă opt discipoli înțelepți, și împreună au scris Cartea Zohar – un comentariu care cuprinde Tora, Profeții și Scripturile.

După ce ne cufundăm în interpretările complicate ale Zoharului de către cei zece, putem recunoaște nivelul înalt de criptare a Torei. Narațiunea istorică simplistă, cu numeroase intrigi și personaje umane, atât bune, cât și rele, nu este în niciun caz singura modalitate de a o înțelege.

În introducerea Cărții Zohar, scrisă în timp ce rabinul Shimon și rabinul Elazar erau izolați în peșteră, există un articol distinct numit „Ieșirea lui Rabbi Shimon din peșteră”. Această lucrare ilustrează frumos modul în care istoria fizică se împletește cu învățăturile spirituale.

Amplasată istoric în urmă cu aproximativ 2.000 de ani, în timpul stăpânirii romane în Israel, povestea spune că rabinul Shimon și fiul său Elazar evadează de la romani, căutând refugiu într-o peșteră galileană. În ciuda ruinării peșterii de un cutremur străvechi, povestea rămâne neatinsă de timp:

Rabbi Pinhas a fost în mod regulat în fața lui Rabi Rehumai, pe malul Mării Galileii. Un bărbat mare și în vârstă a fost rabinul Rehumai, iar ochii i s-au slăbit. El i-a spus rabinului Pinhas: „Într-adevăr, am auzit că Yochai, prietenul nostru, are o bijuterie, o piatră bună, un fiu. M-am uitat în lumina acelei bijuterii și este ca iluminarea soarelui din învelișul său, luminând întreaga lume.” – Zohar pentru toți,Ieşirea lui Rabbi Shimon din peşteră ”.

Această poveste ciudată îl înfățișează pe fiul înțeleptului cabalist rabinul Shimon bar Yochai, un băiat care se dezvăluie ca o minune luminoasă și un adevărat discipol al Torei. La un nivel mai profund, arată că dezvăluirea esenței interioare a Cărții Zohar necesită o conexiune între generații, între „tați” și „fii”.

Mai departe, articolul îl descrie pe rabinul Pinhas încercând să-l contacteze pe rabinul Shimon dispărut, recurgând la elementele naturii pentru comunicare. El ajunge nu prin ciripitul păsărilor, ci prin mijloace spirituale, conectându-se cu rabinul Shimon printr-un grad cunoscut sub numele de „Chai” (ebr. „însuflețit”), să prevadă ieșirea sa din peșteră și prezentarea Cărții Zohar care vestește epoca lui Mesia. .

Când cei zece prieteni au terminat de compus Zohar-ul și au ieșit din peșteră, rabinul Shimon a ordonat îngroparea acestuia până când va apărea generația capabilă să pună capăt întunericului spiritual, distrugerii și exilului – inițiate și continuate din zilele sale. În această generație așteptată, ar exista oameni care ar crește conștientizarea răului naturii umane egoiste, care desparte oamenii unii de alții și de Forța sursă a naturii pe care înțelepții Zoharului o dezvăluiseră. Astfel de oameni ar continua să caute o formă mai înaltă de unitate între ei și cu Forța de iubire, dăruire și conexiune a naturii – așa cum a anticipat Zoharul.

Acum că Zoharul a fost dezvăluit la scară de mase, cabalistul Yehuda Ashlag (Baal HaSulam) a creat un comentariu numit „Sulam” („Scara”). Acest comentariu Sulam al Zoharului este crucial pentru a urca la comoara înaltă pe care o dezvăluie. Dezvăluirea și aranjamentul său indică epoca lui Mesia, adică epoca în care Forța superioară a iubirii și dăruirii iese la iveală pentru a ne „trage” („Mesia” din cuvântul ebraic pentru „tragere” [„Moseh”)) din relațile egoiste și dezbinătoare spre o ascensiune mereu înfloritoare către iubirea absolută, așa cum este descrisă în Tora și Zohar:

Există iubire, fraternitate și adevăr în Tora. Avraam l-a iubit pe Isaac; Isaac l-a iubit pe Avraam; și s-au îmbrățișat. Și amândoi l-au strânși pe Iacov cu iubire și frățietate și își dădeau spiritul unul celuilalt. Prietenii ar trebui să fie ca ei și să nu-i păteze, pentru că, dacă iubirea le lipsește, ei își vor păta mai sus valoarea, adică pe Avraam, Isaac și Iacov.” – Zohar pentru toți, Ki Tissa [Când luați], articolul 54.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed