“Războiul netelevizat care va determina soarta lumii” (Times of Israel)

Michael Laitman pe Times of Israel: “ Războiul netelevizat care va determina soarta lumii

Paralel cu războaiele care se desfășoară astăzi în lume există un conflict netelevizat și neauzit care are loc în interiorul persoanei.

Putem înțelege acest război interior atunci când înțelegem definițiile interioare ale „națiunilor lumii” și „Israelului” conform înțelepciunii Cabala: națiunile lumii ca dorințe de a primi pentru beneficiul propriu și Israel ca opusul, dorința de a dărui care caută o putere mai înaltă a dăruirii, mai presus de dorințele noastre de primire înnăscute.

Pe lângăacest joc al calităților interioare, Cartea 𝘡𝘰𝘩𝘢𝘳 descrie anumite națiuni cărora li s-a oferit Învățătura pentru a descoperi unitatea forței dăruirii și a iubirii numită “Creator”, națiuni numite copiii lui Esau si Işmael care nu au vrut sa o accepte și astfel Creatorul s-a întors către Israel cu această Învățătură. Acea învățătură a fost Tora, care ea însăși provine din cuvântul „învățătură” (“𝘏𝘰𝘳𝘢’𝘢𝘩”).

„Când Creatorul a vrut să dea Tora lui Israel, El s-a dus și i-a invitat pe copiii lui Esau, iar ei nu au acceptat-o, după cum este scris: „Domnul a venit din Sinai și S-a arătat lor din Seir”, adică nu au vrut să o primească. S-a dus la copiii lui Işmael, dar ei nu au vrut să o primească, după cum este scris, „S-a arătat de pe muntele Paran”. De vreme ce ei nu au vrut, S-a întors către Israel. […] Din aceasta a strălucit pentru Israel și le-a adăugat multă lumină și iubire. La fel, El S-a arătat și a strălucit asupra lui Israel de pe muntele Paran, din ceea ce au spus locuitorii din Paran că nu voiau să primească din aceasta, s-a adăugat lui Israel un plus de iubire și iluminare.”Zohar, Balak, 138, 140 de la cabalistul Baruch Shalom HaLevi Ashlag (Rabaş), “Ce este ‘Copiii lui Esau şi Işmael nu au vrut să primească Torah,’ în muncă?

Esau și Işmael sunt cele mai apropiate calități interioare de Israel, în comparație cu toate celelalte calități și ele apar în mod special pentru a purifica Israelul, adică pentru a oferi Israelului simţirea și discernământul asupra a ceea ce îi lipsește, pentru a deveni o dorință pură de a dărui direct Lui, însăși Forța de dăruire și iubire care este Creatorul („Israel” din cuvintele „𝘠𝘢𝘴h𝘢𝘳-𝘌𝘭” [„direct către Creator”).

Unicitatea calităților de primire ale lui Esau și Işmael se află în cerințele lor față de Israel, calitatea de dăruire. Aceste dorințe de a primi doresc abundența care vine din atingerea dorinței de a dărui, dar fără atingerea dorinței pure de a dărui din şi în sine. Prin urmare, dorința de a primi acea dorință de a primi ceea ce doar dorința de a dărui poate dobândi și de a câștiga toate acestea pentru ei înșiși, trezește o ură imensă în acele dorințe numite Esau și Işmael, până la un punct în care ei doresc să elimine Israelul.

Care este soluția pentru această situație de creștere a urii în numele dorințelor de a primi până la un punct de eliminare totală a dorinței de a dărui? Soluția stă numai în dorința de a dărui, adică în calitatea Israelului, că prin corectarea sa până la un punct în care este o dorință pură de a dărui, așa cum sugerează și numele că este îndreptată direct către Forța sursă a iubirii și dăruirii — atunci contactul ei cu Forța iubirii și a dăruirii va permite acelei Forțe să se răspândească la toate celelalte dorințe. Mai mult, această expansiune a forței iubirii și a dăruirii tuturor dorințelor de a primi îi va satisface complet, deoarece atunci ei vor simți că o nouă calitate profundă a iubirii și a întregimii le umple locurile goale de ură și diviziune pe care le posedau anterior.

Prin urmare, dacă aceia dintre noi care au un punct mic de dorință de a dărui – Israel – învață cum să se ridice deasupra atracției față de dorințele de a primi, atunci le oferim acestor dorințe care sunt cele mai apropiate de Israel – Esau și Işmael – capacitatea de a dărui Forței iubirii și dăruirii după propria lor voință. Noua lor capacitate de a se conecta cu Sursa vieții îi va satisface pe deplin, iar ura și dorința lor de a eradica Israelul vor dispărea.

Ar trebui astfel să acordăm prioritate conexiunii noastre din ce în ce mai mari unul cu celălalt și cu Forța iubirii și a dăruirii peste orice altceva. Dacă ne raportăm la război în această manieră internă, ca război pentru a stabili independența și domnia dorinței de a dărui peste toate celelalte dorințe, atunci vom ajunge într-o stare în care vom aduna toate forțele naturii la noi, pentru a le putea îndrepta către sursa vieții, adică pentru a le alinia cu Creatorul, chiar legile naturii care funcționează într-o manieră de iubire și dăruire.

Succesul nostru în acest război va deveni atunci o abilitate pe care toți oamenii o vor dobândi. Toată lumea va descoperi apoi că o nouă sursă de împlinire, satisfacție și fericire intră în viața lor, cu capacitatea lor de a se îndrepta prin iubire și dăruire deasupra nenumăratelor dorințe de a primi care apar clipă de clipă.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed