Limbajul tulburator al Partzufim si Sfirot

Atunci cand explic Zohar-ul, adesea desenez formule si grafice, dar poate ca unii vor dori explicatii mai degraba senzoriale. Insa privind aceste grafice, ele reprezinta pentru mine sentimente, cum ar fi Bina, Malchut, Iesod sau Iosif in mijloc, Iacob sau Tiferet, Abraham, Isac si asa mai departe. Acestea sunt forte incredibil de puternice – o lume intreaga, cu o multime de detalii! Pur si simplu, inca nu o intelegi.

E ca un muzician care se uita la cateva linii si cercuri desenate pe o bucata de hartie si asculta muzica, sau un doctor care se uita la o radiografie si e oripilat de imaginea rea pe care o vede. Dar noi nu reactionam in niciun fel la aceleasi imagini, pentru ca noi nu stim cum sa interpretam acest limbaj. Insa treptat, pe masura ce studiem, ne apropiem de simtirea Lumii Spirituale.

Baal HaSulam a adaugat o explicatie la textul original al Zohar-ului, folosind limbajul Kabalei. El il explica in termeni de Partzufim si Sfirot – si treptat, vom incepe sa simtim ca asta spune aceleasi lucruri ca si textul original al Zohar-ului. Vom incepe sa intelegem aceasta limba, caci vom deveni „specialisti” in ea, la fel ca muzicienii sau doctorii care inteleg limba lor. Limba Kabalei ne va permite sa avem o senzatie clara, iar apoi, ceea ce citim va face o impresie asupra noastra.

De exemplu, sa luam fraza, “Si Iosif trecu prin toata tara Egiptului”. Stiti cat de multe sentimente sunt continute in aceasta fraza? Ar trebui sa va dea lacrimile! Trebuie sa invatam sa simtim cum dorinta de a darui se prabuseste in dorinta de a primi atunci cand se acordeaza la ea, cum functioneaza ele impreuna si asa mai departe. In cele din urma, fiecare cuvant al Zohar-ului va rezona cu noi si va provoca mari transformari in interior.

Trebuie doar sa ne asteptam ca acest lucru sa se intample in interiorul nostru.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed