Începutul dezvoltării creației

548.02Întrebare: În „Prefaţă la Înţelepciunea Cabala”, Baal HaSulam descrie cele patru etape ale dezvoltării dorinței. Înțelegem că dorința este baza omului. Cum a creat-o Creatorul în patru etape?

Răspuns: Cert este că inițial a existat o sursă de lumină. Lumina este definită ca forța plăcerii din tot ceea ce Creatorul vrea să umple lumea.

Forța luminii generează dorință, deoarece principala și singura calitate a luminii este dorința de a umple, satura și încânta creația viitoare. Dorința Creatorului este să dăruiască, să iubească, să umple. În general, aceasta este ceea ce vine de la Creator și aceasta determină relația Lui cu creația.

Intenția Creatorului de a crea și umple creația se numește „prima etapă a creației” – atitudinea Creatorului față de viitoarea creație. Este considerată a fi prima lumină care vine de la Creator.

Atunci acest grad începe să creeze o dorință în sine, dorința de a primi de la Creator. Tot ceea ce vine de la El este dorința de a primi. Această dorință de a primi, care vine aproape simultan de la Creator și este plină de lumină, se numește prima etapă a dezvoltării lumii, universul.

Apoi dorința se dezvoltă în continuare sub influența luminii care o umple și începe să se exprime într-un anumit fel, adică să perceapă din lumină nu numai umplerea, ci și calitățile luminii de a umple, de a anima și de a iubi,  tot ceea ce este pozitiv pe care le conţine Creatorul sau lumina superioară. Astfel, din prima etapă apare a doua.

A doua etapă mai întâi reacționează la faptul că Creatorul a creat-o în dorința de a primi și de a se bucura. Dar lumina care lucrează în ea îi transmite calitățile sale — calitățile dăruirii, iubirii și împlinirii.

Prin urmare al doilea grad care se formează din primul, este absolut opus acestuia. Nu vrea să primească, ci vrea să dăruiască la fel ca Creatorul.

Dacă primul grad, adică dorința de a primi, și lumina care îl umple se numesc Hochma, atunci gradul al doilea care este absolut opus, se numește Bina și nu vrea să primească lumina. Și-ar dori să dăruiască în același mod, dar ce poate dărui? Prin urmare, al doilea grad, în principiu, rămâne gol, cu excepția faptului că este umplut cu un sentiment de existență emanat de la Creator, în sensul că dorind să dăruiască este încă oarecum asemănător Creatorului.

Apoi urmează dezvoltarea primei și celei de-a doua etape. Apropiindu-se una de cealaltă, ele construiesc a treia etapă, care se numește Tifferet sau Zeir Anpin.

KabTV “Prefaţă la Înţelepciunea Cabala” 16/7/23

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed